ایران یوز

پیوندها

۶ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

لوبیا قرمز:

لوبیا قرمز یک از انواع مرسوم لوبیا است. به جهت شباهت ظاهری آن در شکل و رنگ به کلیه، این لوبیا به نام لوبیا کلیوی (به انگلیسی: Kidney bean) نامگذاری شده است. لوبیا قرمز می‌تواند با لوبیاهای دیگری که به این رنگ هستند، از جمله لوبیای آزوکی اشتباه گرفته شود.

لوبیا گیاهی است از تیره بقولات ، علفی و بالا رونده که به دور درختان و گیاهان دیگر می‌پیچد. برگهای آن سبز رنگ ، پهن ، بزرگ و نوک تیز است که شامل سه برگچه به شکل قلب می‌باشد. گلهای آن سفید مایل به زرد یا بنفش و میوه آن باریک و غلاف مانند است که دانه‌های لوبیا در آن قرار دارد. از پوست و دانه‌های لوبیا هنگامی که لوبیا سبز است استفاده می‌شود که به نام لوبیای سبز معروف است ولی هنگامی که پوست غلاف سفت می‌شود دانه‌های داخل آن به صورت لوبیای خشک که به رنگ قرمز یا سفید می‌باشد مورد استفاده غذایی قرار می‌گیرد. برگهای لوبیا دارای ماده‌ای به نام آلانتوئین می‌باشد.

لوبیا قرمز حاوی سدیم پائین و پتاسیم بالا است که می‌تواند برای افراد مبتلا به فشارخون مفید باشد و به دلیل قند موجود در آن به آرامی وارد جریان خون می‌شود که برای دیابتی‌ها نیز مفید است.
هر ۱۰۰ گرم لوبیا قرمز پخته ۲۶۶ کالری انرژی، ۲۲ گرم پروتئین، ۳۸ گرم نشاسته، ۴۴ گرم کربوهیدرات،۲۳ گرم فیبر و دارای ویتامین B5، B3، آهن و اسید فولیک را دارا است و اسیدفولیک برای زنان باردار و افراد کم‌خون مؤثر است.
هر ۱۰۰ گرم لوبیا پخته ۱۰۰ میلی‌گرم کلسیم دارد که برای استحکام دندان‌ها و استخوان‌ها مفید است و قند موجود در آن به آرامی وارد جریان خون می‌شود که برای دیابتی‌ها مفید است.آنتی‌اکسیدانی به نام سلنیوم وجود دارد که ضد رادیکال‌های مضر در بدن است و کمبود آن در بدن سبب ضعف ایمنی می‌شود.
لوبیا قرمز حاوی مقدار زیادی فیبر قابل حل است که فیبر به حفظ سلامتی سیستم گوارشی کمک بسیاری می‌کند و یک سیستم گوارشی سالم نیز از ابتلا به دیابت و سرطان روده جلوگیری می کند و فیبر قابل حل کلسترول و قند خون را پایین می‌آورد و لوبیا خشک و هم لوبیا کنسرو شده اثرات خوبی روی سلامتی انسان دارد.
لوبیا قرمز حاوی ۲ قند رافینوز و استاکیوز است که باعث نفخ می‌شود که برای از بین بردن این حالت می‌توان لوبیا را ۵ تا ۶ ساعت در آب ۵۰ تا ۶۰ درجه سانتی گراد خیس کرد و آب آن را چندین بار عوض کرد.

قرمز حاوی ۲ قند رافینوز و استاکیوز است

خواص داروئی:

این حبوبات از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است و لوبیای سفید معتدل است

ادرار آور است و حجم ادرار را زیاد می‌کند.

درمان کننده بیماریهای دستگاه ادراری است.

سنگ کلیه را برطرف می‌کند.

سینه و ریه را نرم می‌کند.

آب را از بدن خارج می‌سازد.

لوبیای سبز مقوی قلب است.

نیروی جنسی را تحریک می‌کند.

قاعده آور است.

کلسترول خون را پائین می‌آورد.

ضد سرطان است.

برای رفع بیماریهای قلبی مفید است.

 به دلیل داشتن مقدار زیادی الیاف روده‌ها را تمیز می‌کند.

 فشار خون را پائین می‌آورد.

 یبوست را برطرف می‌کند.

  در استعمال خارجی لوبیا را خمیر کرده و روی زخمهای اگزما بگذارید تا آنها را التیام دهد.


لوبیا گیاهی است از تیره بقولات

 طرز استفاده از لوبیا:

 جوشانده: مقدار ۳۰ گرم را در یک لیتر آب جوش ریخته و بگذارید ده دقیقه بجوشد سپس آنرا صاف کرده و یک فنجان قبل از هر غذا بنوشید.

 لوبیای پخته: لوبیا را در آب ریخته و بجوشانید تا کاملا پخته و نرم شود و به مقدار یک فنجان در روز بخورید برای جلوگیری از نفخ معده می‌توان لوبیا را با خردل ، زیتون و آبلیمو مصرف کرد.

سوپ لوبیا: از نظر داشتن مواد پروتئینی و الیاف بسیار مفید است. سوپ لوبیا را با جعفری و گشنیز و هویج بپزید.

مضرات لوبیا:

 این حبوبات به علت داشتن پروتئین برای شخصی که مبتلا به بیماری نقرس بوده و اسید اوریک خونشان بالاست مناسب نیست. ضمنا لوبیا به دلیل اینکه گاز زیادی در معده و روده تولید می‌کند باید به مقدار کم استفاده شود و همچنین با طریقه پخت مناسب آن را قابل هضم کرد. بدین منظور باید لوبیا را بعد از شستن در آب گرم ریخته و به مدت چند ساعت بگذارید خیس بخورد سپس آب آنرا دور ریخته، آب تازه روی آن بریزید و بپزید.
  • مهدیس پرویز
  • ۰
  • ۰


Mar-2012-065-2

ماش در گروه حبوبات جای می ‌گیرد و در برنامه غذایی روزانه، حبوبات مهم‌ ترین منبع تامین پروتئین گیاهی هستند. ماش نیز از ارزش تغذیه ‌ای بسیار بالایی برخوردار است و در اکثر جوامع منبع عمده تامین پروتئین به ویژه برای گیاه ‌خواران است. منشا اصلی ماش شبه جزیره ی هند است، و به وفور در کشورهای آسیایی مانند هند، پاکستان، تایوان، ژاپن، ویتنام و کره مصرف می شود. جوانه ماش خواص زیادی دارد. ایرانیان قدیم ماش را “مِچ” می نامیدند و کلمه ی “ماش” معرب شده ی آن است.

size=2 width="100%" align=right>

 

IMG_2660

این دانه غنی در عین داشتن کالری کم، حاوی بسیاری از مواد مورد نیاز بدن است؛ یعنی خاصیت زیاد دارد و چاق هم نمی کند! پس چرا هنگامی که قصد لاغری دارید این دانه ی جادویی را حداقل هفته ای یکبار در رژیم غذایی تان نگنجانید؟! این دانه هم چنین زود هضم و غیر نفاخ است؛ از یک دانه ی جادویی دیگر چه انتظاری دارید؟

قصد داریم با این مقاله انگشت حیرت به دهانتان بنشانیم تا دیگر این دانه ی کوچک و پر خاصیت را نادیده نگیرید! حتی جوانه ی این دانه نیز بسیار پرخاصیت تر از خودش است و به دلیل تردی اش می تواند به جای چیپس هنگام فیلم دیدن و یا حتی روی سالاد نیز میل شود.

خواص ماش

mung

۱-ماش پخته با پوست برای درمان اسهال مفید است.

۲-مصرف آش ماش درمان سر دردهای شدید و آبریزش بینی ناشی از سرماخوردگی است و سرفه و تب را آرام می کند.

۳-ضماد سرکه و ماش پخته به درمان اگزما و بیماری های پوستی کمک می کند.

۴-ماش در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی بسیار مفید است.

۵-ماش به دلیل داشتن پتاسیم فراوان برای کاهش فشار خون در افراد با فشار خون بالا مفید است.

۶-ماش سرشار از آنتی اکسیدان های منگنز و سلنیوم است و خوردن آن از بیماری های مزمن پیشگیری می کند.

۷-این ماده غذایی کاهنده ی قند و چربی خون است.

۸-ماش زود هضم است و چون ماده ی غذایی متعادلی است، به دیابتی ها هم توصیه می شود. البته بهتر است که این ماده غذایی به صورت جوانه مصرف شود.

Mung_bean_(Vigna_radiata)_Dired_open_Pod_in_Hong_Kong

جوانه ی ماش

تغییرات شیمیایی که حین جوانه زدن در دانه ها رخ می دهد باعث افزایش املاح و ویتامین ها می شود. به طور کلی در فرایند جوانه زدن ویتامین ها، املاح و پروتئین به مقدار زیادی افزایش یافته و کالری و سطح کربوهیدرات کاهش می یابد. برای درک بهتر این موضوع مقایسه ی دانه ی ماش با جوانه اش را مطالعه نمایید:

۱۵ % انرژی(کالری) کمتر
۱۵ % کربوهیدرات کمتر
۳۰ % پروتئین قابل دسترس بیشتر
۳۴ % کلسیم بیشتر
۸۰ % پتاسیم بیشتر
۶۹۰ % سدیم بیشتر
۴۰ % آهن بیشتر
۵۶ % فسفر بیشتر
۲۸۵ % ویتامینA بیشتر
۵۱۵ % ریبوفلاوین یا ویتامینB2 بیشتر
۲۵۶ % نیاسین یا ویتامینB3 بیشتر
ویتامینC بسیار بیشتر

 http://iranhoboobat.ir/



طرز آماده کردن جوانه ی ماش

Sprout-Mung-Beans-Step-9

ابتدا ماش را خوب بشویید و به مدت ۱۲ ساعت در محیط تاریک و خنک در آب خیس کنید. بعد از ۱۲ ساعت مجددا ماش ها را بشویید و ۱۲ ساعت دیگر در جای تاریک و خنک قرار دهید. جوانه ها آماده اند!

  • مهدیس پرویز
  • ۰
  • ۰

دانه ماش دارای مواد غذایی کافی و با طبیعت سرد است. در هنگام مصرف و پختن دانه ماش بهتر است مقداری نمک در آب جوشانده آن افزوده شود و یا قبلاً به مدت بیست و چهار ساعت، آن را در آب سرد خیس نمایند؛ زیرا دانه ماش دارای ماده تلخی است که تبدیل به ماده سمی (اسید سیانیدریک) می‌شود. در حالی که این ماده بر اثر خیساندن در آب سرد و یا بر اثر جوشانیدن دانه ماش در آب نمک‌دار از بین می‌رود. بنا بر پیشنهاد دانشمندی به نام (دراژ ندرف) خوردن دانه ماش پخته برای بیماران مبتلا به تب‌های دانه‌ای مانند آبله، آبله مرغان، سرخک و سرخچه مفید است.

خوردن ماش پخته زیاد کننده شیر است. خون قاعدگی را می‌افزاید و ادرار را زیاد می‌کند، مسکن درد بواسیر و درد طحال می‌باشد. خوردن ماش پخته برای درمان سکسکه مقاوم که مدتی ادامه یافته مفید است. خوردن ماش پخته برای جوانانی که انزال بی‌اختیار (اسپر ماتوره) دارند، اثر شفابخش داشته خشک کننده منی می‌باشد. ضماد آرد ماش برای نیکویی رخسار، رفع بواسیر و رفع التهاب‌های سطحی مفید است. (30)

ماش دارای مواد پروتئینی و کلسیم و پتاسیم و منیزیم و اسید فسفریک است. ماش پخته مدر و مسکن درد بواسیر و درد طحال افزاینده شیر و خون قاعدگی است. (31) ماش ضد سرطان، آنتی اکسیدان و مقوی است، به درمان سرماخوردگی، سر درد، اسهال و ضعف کمک می‌کند. (32)

مردی می‌گوید: از امام رضا علیه‌السلام در مورد به هک (نوعی بیماری پوستی است که به واسطه آن، لکه‌های سفیدی در گردن، بازو، سینه و صورت به وجود می‌آید) پرسیدم. فرمودند: «مقداری ماش تازه را در فصل برداشت آن بردار و همراه برگش بکوب و فشار بده تا آبش گرفته شود. آن آب را در حالت ناشتا بخور و بر قسمت بَهَک‌زده بمال». (33)

مردی نزد امام کاظم علیه‌السلام از به هک شکوه کرد. امام به او فرمودند: «ماش را بپزد و آب آن را در غذای خود بریزد». (34)

  • مهدیس پرویز
  • ۰
  • ۰


خواص-مضرات-لوبیا قرمز-حبوبات-گروه خون-یبوست-دیابت- خواص و مضرات لوبیا قرمز

لوبیاقرمز که به‌خاطر شکل و شمایلش به آن لوبیای فلفلی یا لوبیای کلیوی هم می‌گویند، بومی نواحی شمالی کشور هند است. این ‏لوبیا در بین آمریکایی‌ها طرفداران بسیاری دارد‎.‎
خواص :‏
• لوبیا قرمز از نظر طب قدیم ایران گرم و تر است.‏
لوبیاقرمز ادرار آور است و حجم ادرار را زیاد می‌کند.‏
• لوبیاقرمز درمان کننده بیماریهای دستگاه ادراری است.‏
• لوبیاقرمز سنگ کلیه را برطرف می‌کند.‏
• لوبیاقرمز سینه و ریه را نرم می‌کند.‏
• لوبیاقرمز آب را از بدن خارج می‌سازد.‏
• لوبیاقرمز مقوی قلب است.‏
• لوبیاقرمز نیروی جنسی را تحریک می‌کند.‏
• لوبیاقرمز قاعده آور است.‏
• لوبیاقرمز کلسترول خون را پائین می‌آورد.‏
• لوبیاقرمز ضد سرطان است.‏
• لوبیاقرمز برای رفع بیماریهای قلبی مفید است.‏
• لوبیاقرمز به دلیل داشتن مقدار زیادی الیاف روده‌ها را تمیز می‌کند.‏
• لوبیاقرمز فشار خون را پائین می‌آورد.‏
• لوبیاقرمز یبوست را برطرف می‌کند.‏


مضرات :‏


لوبیا به علت داشتن پروتئین برای شخصی که مبتلا به بیماری نقرس بوده و اسید اوریک خونشان بالاست مناسب نیست. ضمنا ‏لوبیا به دلیل اینکه گاز زیادی در
معده و روده تولید می‌کند باید به مقدار کم استفاده شود و همچنین با طریقه پخت مناسب آن را ‏قابل هضم کرد‎.‎

لوبیا قرمز و گروه خون : مصرف لوبیا قرمز برای دارندگان گروه خون B سودمند، و برای سه گروه خونی دیگر مضر میباشد.




  • مهدیس پرویز
  • ۰
  • ۰



زندگینامه برتراند راسل,بیوگرافی برتراند آرتور ویلیام راسل

زندگینامه برتراند راسل فیلسوف انگلیسی
برتراند آرتور ویلیام راسل، سومین ارل راسل، (زادهٔ ۱۸ مه ۱۸۷۲ — درگذشتهٔ ۲ فوریه ۱۹۷۰)، فیلسوف، منطق‌دان، ریاضی‌دان، مورخ، جامعه‌شناس و فعّال صلح‌طلب بریتانیایی بود که در قرن بیستم می‌زیست.
راسل یکی از پیشتازان فلاسفه در قرن بیستم محسوب می‌شود و «جنبش مخالفت با آرمان‌گرایی» را در اوایل قرن بیستم رهبری می‌کرد. از وی به همراه گوتلوب فرگه و لودویگ ویتگنشتاین، به عنوان بنیان‌گذاران فلسفهٔ تحلیلی یاد می‌گردد.


برتراند راسل یک فعال ضدجنگ و مخالف امپریالیسم بود که به دلیل عقاید صلح‌طلبانه‌اش در طول جنگ جهانی اول، از دانشگاه اخراج شد و به زندان افتاد. او مخالف آدولف هیتلر، منتقد تمامیت‌خواهی استالین، معترض درگیری آمریکا در جنگ ویتنام و همچنین از حامیان خلع سلاح هسته‌ای بود. وی در سال ۱۹۵۰، به پاس «آثار متعدد در حمایت از نوع‌دوستی و آزادی اندیشه»، برندهٔ جایزه نوبل ادبیات گردید.

 

  • مهدیس پرویز
  • ۰
  • ۰



حساسیت های پوستی در کودکان,آلرژی در کودکان

 این مواد آرایشی و تاثیرات شیمیایی قوی موجود در آنها در محیط زندگی که کودک  تنفس می کند ،باعث ایجاد انواع حساسیت های پوستی و آلرژیک در وی می شود.

 اگر نگران سلامتی فرزندتان هستید پیش او ازمواد آرایشی خصوصا اسپری ها استفاده نکنید!


این روزها استفاده از لوازم آرایشی از سنین پایین در میان دختران جوان بسیار شایع شده است و استفاده مداوم و دراز مدت از لوازم آرایش می تواند آسیب های جدی را برای اطرافیان وارد کند.

استفاده از لوازم آرایش به دلیل اینکه حاوی مواد شیمیایی است، مضرات خاص خود را داشته و مصرف آن در درازمدت ایجاد عوارضی مانند گرفتگی سیستم تنفسی می شود.

بررسی ها نشان می دهند، مواد به کار رفته در لوازم آرایشی مانند مواد رنگی، نگه دارنده یا محافظ و مواد خوشبو کننده، معطر و الکل، بالقوه آلرژی‌زا و حساسیت‌زا است، لوازم آرایشی تقلبی از نوع دست‌ساز که به وفور در بازار وجود دارد بیش از لوازم آرایشی معتبر ایجاد حساسیت کرده و عوارض پوستی برجای می‌گذارد.


اگر نگران سلامتی فرزندتان هستید پیش او ازمواد آرایشی خصوصا اسپری ها استفاده نکنید!

مطالعات جدید محققان نشان می دهد لوازم آرایشی به ویژه اسپری ها و خوشبو کننده های هوا می توانند به شدت به سیستم ریه کودکان آسیب وارد کنند و باعث آسم و تنگی نفس در آن ها شوند از این رو استفاده از آن ها در پیش کودکان ممنوع است.
  • مهدیس پرویز